ترانسفورماتور خشك رزيني

از دیگر ویژگی های ترانسفورماتورهای خشک، کاهش تلفات الکتریکی است. یکی از راه های کاهش تلفات و بهینه کردن بهره برداری از ترانسفورماتور، نزدیک کردن ترانسفورماتور به محل مصرف انرژی تا حد ممکن است تا از مزایای انتقال نیرو به قدر کافی بهره برداری شود. با به کارگیری ترانسفورماتور خشک این امر امکان پذیر است.
همچنین به دلیل نوع عایق به کار گرفته شده در ساختار این نوع از ترانسفورماتورها، عملا بروز تخلیه جزئی در حد بسیار پایینی می باشد. ترانسفورماتورهای خشک بر خلاف انواع روغنی نیازی به نگهداری ندارند. در اصطلاح به این نوع از ترانسفورماتورها Maintenance Free نیز گفته می شود.
این ترانسفورماتورهای دارای سطح صدای پایین می باشند. این عامل نیز زمینه استفاده از این نوع ترانسفورماتورها را در مناطق مسکونی فراهم می آورد. در ساختار ترانسفورماتورهای خشک رزینی، از رزین مایع استفاده می شود که پس از طی مرحله کوره به صورت جامد در می آید. در واقع هادی و رزین اطراف به صورت یک جسم صلب در می آیند. این عامل سبب مقاومت بیشتر ترانسفورماتور در برابر نیروهای اتصال کوتاه می گردد.

با توجه به موارد مذکور، این نوع ترانسفورماتورها در محیط هایی مانند برج های مسکونی، مراکز تجاری، فرودگاه ها، بیمارستان ها، مراکز حساس و استراتژیک، مترو، تاسیسات زیر زمینی، فروشگاه ها، مناطق پر ازدحام، شبکه های آبرسانی، پست های پکیج و پست های موبایل استفاده می شوند.
آریا ترانسفو قابلیت ساخت ترانسفورماتورهای خشک با قدرت تا 3150 کیلو ولت آمپر و سطح ولتاژ تا 36 کیلوولت را دارد.

 

ارسال نظر