دریافت نشان و لوح کارآفرینی امین الضرب

فرج الله معماری را باید یکی از مدیران موفق صنعت آب و برق در کشور دانست که در طول سه دهه فعالیت صنعتی و کارآفرینی توانسته است مجموعه های پیشرو را راه اندازی و مدیریت کند. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره بزرگترین مجموعه تولید ترانسفورماتورهای نیروگاهی و بزرگ مقیاس در کشور است.

فرج الله معماری، رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی آریا ترانسفو، 22 سال سابقه فعالیت در نظام برنامه ریزی و اجرایی کشور و حدود 20 سال فعالیت در بخش خصوصی صنعت آب و برق کشور و وزارت نیرو را دارد. در کارنامه فعالیت های او عضویت در هیئت مدیره و معاون اقتصادی شرکت مادر تخصصی ساتکاب، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نیرو، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری ساتکاب(صبا)، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع نیروگاهی ایران (صنا)، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی تجهیزات نیرو، عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی مهاب قدس، عضو هيئت مديره قدس نيرو، عضو هیئت مدیره شرکت آونگان، عضو هیئت مدیره شرکت مقره سازی ایران و عضو هیئت مدیره مرکز توسعه فناوری نیرو دیده می شود. او یکی از مدیران ارشد و موفق صنعت آب و برق کشور در چهل سال گذشته بوده است و هم اکنون مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی آریا ترانسفو و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ايران و اتاق بازرگانى سمنان می باشد.

تاریخچه شکل گیری این گروه صنعتی به سال 1385 یعنی 15 سال پیش و راه اندازی شرکت های آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت در استان سمنان باز می گردد. این مجموعه با توجه به نیاز کشور از سال 1395 و با توسعه و راه اندازی واحدهای جدید عملا گروه صنعتی آریا ترانسفو را برای تولید ترانسفورماتورهای نیروگاهی و صنعتی بزرگ تاسیس کرده است.

این مجموعه صنعتی که هم اکنون بیش از هزار نفر در آن مشغول به کار هستند در شهریور سال 1395 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری وقت افتتاح شد و اکنون به عنوان بزرگترین کارخانجات تولید ترانسفورماتور در كشور و منطقه می توان از آن ياد نمود.

هم اکنون گروه صنعتی آریا ترانسفو متشکل از شرکت های آریا ترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، بازرگانی آریا ترانسفو، خدمات پس از فروش آریا ترانسفو، ترانسفوماتور کوره آریا، فناوری اطلاعات آریا ترانسفو و ساخت قطعات و تجهیزات آریا ترانسفو می باشد.

در این مجموعه که در شهرک صنعتی شهمیرزاد استان سمنان قرار گرفته انواع ترانسفورماتورهای قدرت شبکه، نیروگاهی، صنایع، رآکتورهای موازی، ترانسفورماتورهای توزیع و پست های پیش ساخته با استفاده از تکنولوژی و دانش فنی شرکت های معتبر اروپای غربی و به کارگیری ماشین آلات و آزمایشگاه های مدرن فشارقوی تولید می شود.

گروه صنعتی آریا ترانسفو با برترین شرکت های این حوزه در جهان همکاری دارد که از آن جمله می توان به شرکت SMIT هلند که سابقه بیش از یکصد سال تولید و تحویل انواع ترانسفورماتور به بازار اروپا و آمریکا دارد اشاره کرد، قرارداد گروه صنعتی آریا ترانسفو با این شرکت هاى اروپايى شامل انتقال تکنولوژی و دانش فنی طراحی و ساخت، تامین نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز، آموزش کارکنان، نظارت بر تولید و نیز در صورت ضرورت، تامین مواد اولیه و ساخت مشترک ترانسفورماتورها است.

 

زیربنای شرکت آریا ترانسفو شرق 27 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از 30 هزار دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی و 5 هزار دستگاه ترانسفورماتورهای خشک رزینی و پست های پیش ساخته است. همچنین زیربنای شرکت آریا ترانسفو قدرت 41 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالانه آن در فاز اول بیش از 25 هزار مگا ولت آمپر انواع ترانسفورماتورهای قدرت تا توان 550 مگا ولت آمپر می باشد.

فرج الله معماری در مصاحبه های متعدد خود گفته است که گروه صنعتی آریا ترانسفو محصول دوران تحریم است: (ما در تحریم اول کارخانه را ساختیم و در تحریم دوم به تولید رسیدیم. ما نشان دادیم در دوران تحریم ها هم می توان کارهای سخت را انجام داد و هیچکس نمی تواند بگوید که تحریم جلوی ساخت کارخانه و تولید را می گیرد، اما موانع و سختى هایى ايجاد می كند و ما این کار را انجام دادیم.) او معتقد است در طرح های توسعه گروه صنعتی آریا ترانسفو می تواند برای بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و تا 8 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.

فرج الله معماری مهمترین راه رسیدن به موفقیت را اعتماد به نیروهای جوان و متخصص ایرانی و حمایت از تولید و جوانان می داند.

 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: نظرات تایید نشده:
* نام شما: ایمیل شما: (محرمانه) تلفن شما: (محرمانه)
* پیام شما:

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:
تازه سازی ارسال