ساخت اولین ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق در کشور

به سفارش شرکت فروآلیاژ ماد، برای اولین بار در کشور ساخت چهار دستگاه ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق (SAF) مخصوص صنایع فروآلیاژ در شرکت ترانسفورماتور کوره آریا انجام شده است.
این ترانسفورماتور تک فاز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که به صورت مشترک با یکی از کمپانی های معتبر اروپای غربی که به صـورت تخصصـی در زمینه طـراحی و نظـارت ترانسفورماتورهای صنعتی فعالیت دارد، تولید شده است.
بانک سه دستگاه ترانسفورماتور به صورت سه فاز برای فرآیند ذوب یک آرایـش مثلث در اولیـه و ثانویه را تشکیل داده و جریان ۱۲۶ کیلو‌آمپری را به سمت الکترودهای گرافیتی هدایت می‌نمایند. جریان الکتریکی بالا در سمت ثانویه، میدان مغناطیسی شدید، تنش‌های حرارتی و مکانیکی نسبتا شدید و ضریب قدرت نسبتا پایین از جمله عواملی است که این نوع ترانسفورماتورها را در دسته ترانسفورماتورهای خاص قرار می‌دهد. این شرایط بهره‌برداری سبب می‌شود طراحی، انتخاب مواد، تجهیزات، ساخت، تست، نصب و راه‌اندازی این نوع ترانسفورماتورها از قوانین و الزامات خاصی پیروی نماید.

مواد اولیه و تجهیزات

اغلب تجهیزات این ترانسفورماتورها از بهترین برندهای اروپایی تامین شده است. از مهمترین بخش‌ها و تجهیزات خاص این ترانسفورماتورها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خروجی‌های ثانویه آبگرد
  • شینه‌های سمت ثانویه
  • تپ چنجر از برند MR آلمان و با مکانیزم خلاء
  • سیستم ETOS از برند MR آلمان
  • صفحـات فایبرگـلاس در سمـت فشـار‌ضعیف از بهتـرین برند اروپا
  • مبدل‌های حرارتی هوا خنک
 
ارسال نظر
نظرات تایید شده: نظرات تایید نشده:
* نام شما: ایمیل شما: (محرمانه) تلفن شما: (محرمانه)
* پیام شما:

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:
تازه سازی ارسال